Як своєчасне й успішне впровадження програмної каси Checkbox допомагає ритейлеру працювати під час війни і забезпечувати безперебійну операційну роботу.
Омніканальний ритейлер Фокстрот – перший серед великих продавців побутової та електронної техніки, хто у 2020 році запровадив використання програмних реєстраторів розрахункових операцій (пРРО) по всій мережі. Уже за рік, наприкінці 2021-го, їхня доля сягала вже 90% – у роздрібних магазинах та офіційному інтернет-магазині FOXTROT.UA.
«Озираючись назад, ми жодного разу не пошкодували про перехід на пРРО, бо це було одне з найправильніших і найпрактичніших бізнес-рішень довоєнного часу.
Навіть, коли трапився масовий збій у роботі сервісу в новорічну ніч 2022, – зазначив Василь Гриб, начальник відділу технічної підтримки продажів мережі Фокстрот. – Тоді ми «зустрічали» Новий рік разом з командою Checkbox, системно і злагоджено відновлюючи роботу програми протягом трьох діб. Той випадок довів, що маємо серед партнерів злагоджену команду зі швидкою реакцією і залученням топ-менеджменту до рішення наших проблем».
З початком повномасштабної війни, 24 лютого 2022 року, перед компанією постало питання не лише безпеки бізнесу та клієнтів, а й існування самого підприємства – збереження активів, скорочення видатків і максимальної економії. І саме тоді бізнес найбільше відчув переваги використання програмної каси.
Передусім, уже рік, як Фокстрот:
- повністю відмовився від усіх 500+ касових апаратів;
- 10 мільйонів гривень додаткових витрат (в перерахунку на 3-4 роки) заощадив на обслуговуванні класичного обладнання, яке швидко зношувалося. Якщо ж перерахувати вартість обслуговування фізичної і програмної каси, то ця сума ще збільшиться;
- значно заощаджує папір: в компанії підрахували, що з моменту переходу на програмні РРО (листопад, 2020 р.) зекономлено 914 км касової стрічки, адже фіскальні чеки надсилаються клієнту в електронному вигляді смс або на e-mail. В перерахунку на аркуші А4 – це майже 400 тонн збереженої деревини. А ще – в перші тижні війни ритейлер уникнув проблем із постачанням паперу для друку чеків.
«Важливо, що керування кількістю кас дуже зручне і швидке. Процес зняття з реєстрації та реєстрація нової каси займає кілька хвилин. Це нам дозволило вчасно реагувати на нові виклики, оскільки з початку війни дуже швидко змінювалась кількість працюючих магазинів», – додає Василь Гриб.
Крім того, саме наявність програмної каси багато в чому забезпечила роботу роздрібних точок під час блекаутів, які продовжили працювати і виконувати свої функції незалежно від наявності світла. Покупці користувались методами з QR-оплатою у зв’язці з пРРО, а продавці приймали оплати поруч із магазинами, у сховищах під час тривог. В цілому, це забезпечило можливість клієнтам отримати техніку та якісний сервіс за будь-яких умов.
«На початок повномасштабного вторгнення серверна інфраструктура Checkbox розміщувалась у міжнародних хмарних датацентрах, а команда працювала у віддаленому режимі. Це дало можливість забезпечити безперебійну роботу сервісу без суттєвих даунтаймів. З новими викликами створювались і нові рішення» – відзначив Андрій Сухов, співзасновник Checkbox.
За його словами, на період відключень світла команда запровадила безкоштовні «резервні каси». Касири могли працювати на автономних POS-терміналах або на звичайних смартфонах із застосунком Checkbox.
Також клієнтам ставали в пригоді технології, які дозволяють приймати безготівкові оплати без банківських терміналів. QR-еквайринг – оплата через сканування QR-коду, та Tap to Phone – оплата прикладанням гаджета або картки покупця до смартфона продавця.
«Окрім надлегкої процедури реєстрації каси, централізованої аналітики, подачі податкової звітності та інших корисних фіч, сервіс дозволяє заощаджувати значні кошти, які підприємці можуть направити на розвиток свого бізнесу. Орієнтовна економія при використанні програмної каси в порівнянні з класичним РРО складає 12 000 грн. на рік на 1 касу. А якщо торговець має більше 500 кас? Колеги з Фокстрот чудово порахували», – відзначили у Checkbox.
У Фокстрот погоджуєються, що і у звичайному режимі роботи мережі використання програмної каси відкриває чимало нових можливостей із проведення фіскальних чеків без відвідування фізичної каси, такі як:
- використання кас самообслуговування;
- своєчасна відправка чеків при доставці інтернет замовлень шляхом смс-повідомлення, чат-боту Viber/Telegram, e-mail;
- організація зберігання чеків в історії покупок для клієнтів.
«Далі – можна експериментувати і впроваджувати нові сценарії використання програмної каси, масштаби яких залежать тільки від вашої фантазії. При цьому при виборі ПЗ РРО слід зважати на наявність відповідальної служби підтримки, яка готова включитися до усунення збоїв у режимі 24/7. Тому що інновації мають свою ціну і до цього теж потрібно бути готовим», – резюмував представник ритейлера.