Що потрібно знати власнику інтернет-магазину про реєстратор розрахункових операцій, або РРО? Найважливіше: його використання є обов’язковим у 2024 році для всіх ФОП 2-4 групи, які проводять розрахункові операції. Розповідаємо детальніше про актуальні вимоги законодавства та ефективні рішення для фіскалізації.
Чи потрібен РРО для інтернет-магазину: вимоги законодавства
Не дивлячись на те, що інтернет-магазини можуть узагалі не мати справи з готівкою, використання РРО чи програмного РРО є для них актуальним. Якщо форма оплати замовлення підпадає під визначене в законодавстві поняття «розрахункова операція», РРО для інтернет-магазину є обов’язковим.
Відповідно до Статті 2 Закону України 265/95-ВР, розрахунковою операцією вважається приймання продавцем від покупця готівки, платіжних карток, чеків чи жетонів у місці продажу товарів чи надання послуг. Сюди також належить видача готівки при поверненні товару або відмови від послуги. Якщо ж покупець сплачує чи повертає товар за допомогою банківської картки, розрахунковою операцією є оформлення документа про безготівкову оплату банком.
На практиці інтернет-магазин має обов’язково застосовувати ПРРО, якщо:
- бере готівку від покупців;
- отримує готівку на пошті, коли пересилає товар;
- користується еквайрингом – популярними від monobank, LiqPay, Portmone, WayForPay тощо;
- приймає безготівкову оплату за допомогою QR-коду;
- користується послугами кур’єра, який приймає оплату при передачі товару покупцям.
Чи може інтернет-магазин обійтись без РРО
Закон дозволяє онлайн-продавцям не використовувати РРО, якщо розрахунки з клієнтами проходять у безготівковій формі. Наприклад, покупець переказує кошти на рахунок продавця:
- зі свого розрахункового рахунку;
- через банківську касу;
- через банківський термінал;
- через кур’єра поштової служби.
Немає потреби також встановлювати касу, якщо продавець спеціалізується на продажі онлайн-послуг та не має місця для проведення розрахунків: надає послуги з дизайну, продає додатки тощо.
Рішення для фіскалізації в інтернет-магазинах
Перед тим, як встановити РРО в інтернет-магазині, необхідно обрати його тип. Для фіскалізації операцій підприємець може використовувати традиційний касовий апарат або сучасний програмний реєстратор.
Чому класичні каси вже не актуальні
Недоліки класичного РРО роблять його неактуальним у сучасних умовах ведення бізнесу:
- висока вартість, яка стартує від 10 тис. грн;
- необхідність регулярно оновлювати обладнання, проводити повну заміну кожні сім років;
- наявність щомісячної абонплати;
- відсутність автоматизації процесів: користувач має вести книги обліку, вручну відкривати зміну та закривати її, слідкувати за z-звітами тощо;
- довгий період відкриття та налаштування нової каси, який займає близько двох тижнів.
Програмний РРО для інтернет-магазину – вибір сучасних підприємців
Успішний бізнес вимагає прогресивних рішень, яким і є програмний РРО Checkbox. У порівнянні зі звичайними касами рішення Checkbox має низку переваг:
- відсутність необхідності купувати обладнання;
- невисока щомісячна абонплата, відсутність витрат на обслуговування;
- безкоштовне та автоматичне оновлення;
- швидка й проста онлайн-реєстрація;
- доступність електронних чеків;
- автоматизація функцій, інтеграція з внутрішніми системами, наочна аналітика та просте управління;
- можливість проводити розрахунки з будь-якого девайса з інтернет-доступом, завдяки чому Checkbox є ідеальним рішенням для кур’єрів;
- наявність додаткових функцій у програмного забезпечення.
Підключення відбувається буквально за пару кліків. Checkbox має понад 200 готових інтеграцій із системами автоматизації, завдяки цьому софт ефективно працює з іншими програмами, полегшує та оптимізує рутинні задачі.