Кейс Люксоптики: економія 2+ млн грн і 4300+ місяців безкоштовного використання ПРРО

Кейси
141 views

Як Checkbox допомагає провідному ритейлеру оптики фокусуватися на клієнтах під час блекаутів, а також економити понад 1 млн грн і мати більше 4,3 тисяч безкоштовних місячних абонплат

Люксоптика — це провідна мережа оптик в Україні, яка вже понад 30 років допомагає людям піклуватися про свій зір. Компанія об’єднує більш ніж 230 магазинів по всій Україні, пропонуючи широкий вибір окулярів, контактних лінз, сонцезахисної оптики та аксесуарів, а також професійні офтальмологічні послуги з перевірки зору. 

Checkbox співпрацює з Люксоптикою з 2021 року. Тоді технологія ПРРО ще не була настільки популярна, але вже було очевидно, що майбутнє саме за програмними касами. Це сучасне рішення, яке дозволяє не просто виконувати вимоги законодавства з фіскалізації, а й економити, автоматизувати рутину та звітність, поглиблювати емоційний зв’язок із клієнтами, а також бути гнучкими в своїх можливостях – особливо під час повномасштабної війни.

“Ми дуже вдячні компанії Checkbox за крутий експірієнс, який зараз маємо. Ми завжди прагнемо надавати найкраще нашим клієнтам, завжди прагнемо інновацій. І коли можемо щось спростити для кінцевого споживача, для наших співробітників, ще й зекономивши гроші – це кайфово”, – зазначає Дмитро Сергієнко, ІТ-директор (CIO) компанії Люксоптика

Чому обрали саме Checkbox?

Вибір був непростим, оскільки технологія ПРРО тільки почала входити на ринок України, і були побоювання щодо того, як це вплине на функціонування всієї роздрібної мережі:

Зрозуміло, що технології ПРРО доволі нові та молоді в Україні, і що будуть якісь технічні питання. Тому ми дивилися не лише на технічну готовність компаній до надання сервісу, а й до якості підтримки та фахівців, які це роблять, а також до внутрішньої корпоративної культури компанії”, – відповідає Дмитро Сергієнко.

Однією з ключових переваг, яка схилила шальки терезів на сторону Checkbox, стала потужна технічна сторона і велика кількість інтеграцій, а саме – наявність протоколу інтеграції з касовими апаратами “Марія”:

“Ми завжди рахуємо наші внутрішні ресурси і спрямовуємо їх на ті задачі, які дають найбільший економічний ефект для бізнесу. Переписувати декілька інформаційних систем під інший протокол – це великі трудовитрати, тому якісна, вже готова інтеграція – саме те, що нам було потрібно”.

Важливим фактором для Люксоптики став ще й схожий погляд на корпоративну культуру. Спільні цінності, принципи та підходи до роботи – обов’язкові компоненти для взаєморозуміння, довіри й ефективної комунікації:

“Внутрішня корпоративна культура Checkbox нам дуже імпонує та є дуже близькою. Приємно мати справи з однодумцями – тоді виходить щось дійсно цікаве, по-справжньому класний результат”

Окремої уваги заслуговує висококваліфікована команда підтримки Checkbox, яка завжди готова допомогти, надати пораду і вирішити будь-яке питання:

“Щодо підтримки – можу сказати, що дуже комфортно співпрацювати. Завжди питання вирішуються оперативно, професійно. Я не пам ‘ятаю особливих проблем, окрім шквалу підключень нових касових апаратів в грудні 2021 – січні 2022 року. Тоді можна лише радіти, що у вас стільки нових клієнтів, що не витримали ваші системи такого навантаження!

Стосовно іншого зазначу, що якщо є якісь проблеми, то це не зупиняє наш бізнес. Завжди є варіанти обхідних рішень”.

Забігаючи наперед, відмітимо, що Люксоптика завдяки співпраці з нами заощадила додаткові кошти, які на початку вторгнення 2022-го року були важливою допомогою у скорочені витрат для виживання компанії:

“По оперативним витратам ми щонайменше половину зекономили так точно. Це допомогло нам, коли на початку повномасштабної війни впали інвестиції. Тоді було важко розуміти, чи буде бізнес взагалі”, – ділиться враженнями Дмитро Сергієнко.

Як бізнеси працювали під час блекаутів?

З блекаутами в масштабах країни ми всі вперше зіткнулися в жовтні 2022-го року. Немає електроенергії – як приймати оплату картками, як видавати фіскальні чеки покупцям? Загалом було 3 шляхи, якими бізнес вирішував це питання:

  1. Встановлення безперебійних систем живлення.
  2. Використання на постійній основі смартфонів / планшетів / POS-терміналів зі встановленими застосунками від провайдерів ПРРО. Це автономні пристрої, що апріорі працюють від власних акумуляторів. 
  3. Резервні каси, що окремо зареєстровані. 

Перша опція найбільш надійна, але потребує значних ресурсних вливань і додаткового налаштування електромережі, а другою користуються зазвичай мікро та малі бізнеси, які працюють без окремого обладнання, що вимагає постійного живлення. 

Для зручного переходу в офлайн режим наша команда створила окреме рішення.

Резервні каси – рішення від Checkbox

Бізнеси мають продовжувати свою роботу, незважаючи ні на що – це фундамент економіки будь-якої сучасної держави. Команда Checkbox розробила власний функціонал на випадок зникнень світла – Резервні каси. Це рішення активно використовує Люксоптика під час блекаутів, разом із деякими іншими компаніями. 

“Зникнення електроенергії не зупиняє наш бізнес, і наявність офлайн-варіантів у Checkbox – це дуже велика перевага. Ми не так сильно бентежимось, коли із серверами ДПС немає зв’язку. Навіть якщо API працюють із затримкою, це слабо впливає на бізнес, і магазини продовжують функціонувати. Наші клієнти не залишаються без покупок і виходять задоволеними”, – зазначає Дмитро Сергієнко.

Як працює рішення Checkbox для блекаутів – Резервні каси:

  1. Електропостачання є. Магазин працює в режимі клієнт-сервер: касир у закладі підключається віддалено до робочого місця в центральному офісі (ЦО) і працює.
  2. Блекаут! Співробітник магазину сповіщує ЦО про вимкнення світла – на сервері ЦО закривають поточну зміну на ПЗ Checkbox.Каса.
  3. Зміна закрита. Співробітник отримує сповіщення про закриття зміни, запускає мобільний застосунок Checkbox на окремому пристрої, відкриває на цій касі нову зміну та працює далі.

Попередньо – кожної ночі – система ЦО здійснює синхронізацію цін та позицій, які будуть доступні для продажу через мобільний застосунок Checkbox.

Коли повертається світло, співробітник закриває зміну в мобільному застосунку, запускає роботу фронт-системи на робочому ПК й відкриває нову зміну через Checkbox.Каса. І спокійно працює далі.

Економія понад 2 млн грн та сумарно понад 4,3 тисячі безкоштовних місячних абонплат

У травні 2024-го року Checkbox запустив акцію: замініть старий касовий апарат на ПРРО і отримайте безкоштовну касу Checkbox на весь час до закінчення строку дії цього РРО.

Люксоптика стала однією з компаній, яка не оминула нагоди і скористалася цією пропозицією. В результаті наші клієнти отримали:

  • заміну 100+ старих РРО на сучасні програмні;
  • 4300+ безкоштовних місячних абонплат за використання ПРРО (сумарно);
  • 2 300 000+ грн зекономлених коштів – якщо відштовхуватися від середньої щомісячної абонплати за РРО по Україні (~250 грн за касу) та заміну каси кожні 7 років.

Старі РРО високовартісні у придбанні та виконують лише функцію фіскалізації. Натомість ПРРО від Checkbox дозволяють економити 10 000+ грн на придбанні однієї каси, мають низьку щомісячну абонплату, автоматизують звітність і дають доступ до багатьох інтеграцій та інших корисних функцій – як малим підприємцям, так і великим мережам:

  • кастомізація чеків та функціоналу;
  • просте ведення обліку в кабінеті Checkbox;
  • генерування штрихкодів та друкування етикеток;
  • безкоштовний хмарний КЕП від DepositSign прямо в кабінеті Checkbox тощо.

Додаткові переваги Checkbox, які відчули на собі наші друзі з Люксоптики:

  • фактично до 0 зменшуються ризики штрафних санкцій від ДПС за недотримання касової дисципліни, бо вона значно спрощується: не потрібно вести КОРО, автоматично формується електронний Z-звіт і т. п.;
  • є можливість зробити Z-звіт віддалено, незалежно від наявності інтернету чи світла в магазині;
  • реєстрація нової каси в ДПС проводиться протягом декількох годин;
  • можливість формування періодичних звітів без залучення персоналу магазину;
  • максимально спрощується та автоматизується процес контролю за діями персоналу в частині касової дисципліни;
  • бізнес бачить в реальному часі виручки з продажів на сервісі Checkbox.

“Співпраця з Люксоптикою стала для нас особливою. Коли розпочалася повномасштабна війна, ми, аби запевнити ІТ-директора Дмитра у надійності нашого сервісу, пішли на нестандартне рішення: підписали контракт, відповідно до якого увесь вихідний код нашої системи перейшов би у використання Люксоптики – в разі, якщо з нами щось станеться. 

Це дозволяло їм продовжити користуватися системою та розвивати її самостійно в разі чого. Даний крок – красномовний приклад нашої відповідальності, серйозного ставлення та віри у власний продукт, а також націленості на довгострокову співпрацю. В практиці Checkbox таке вперше, і я вважаю це дуже цікавим випадком”, – підкреслює Андрій Сухов, співзасновник Checkbox

Місія Люксоптики дуже співзвучна з місією Checkbox — робити якісний продукт, доступний кожному, забезпечуючи максимальну зручність та найкращий рівень сервісу для своїх клієнтів. Робимо все, аби наша співпраця завжди залишалася довгою та плідною, а колегам із Люксоптики бажаємо успішного розширення мережі оптик і ще більше щасливих клієнтів 💜

Останні публікації блогу

Ще не є клієнтом Checkbox?

Протестуйте сервіс безкоштовно

Спробувати Checkbox

Ще не є клієнтом Checkbox?

Протестуйте сервіс безкоштовно

Спробувати Checkbox