Як Checkbox допомагає провідному ритейлеру оптики фокусуватися на клієнтах під час блекаутів, а також економити понад 1 млн грн і мати більше 4,3 тисяч безкоштовних місячних абонплат
Люксоптика — це провідна мережа оптик в Україні, яка вже понад 30 років допомагає людям піклуватися про свій зір. Компанія об’єднує більш ніж 230 магазинів по всій Україні, пропонуючи широкий вибір окулярів, контактних лінз, сонцезахисної оптики та аксесуарів, а також професійні офтальмологічні послуги з перевірки зору.
Checkbox співпрацює з Люксоптикою з 2021 року. Тоді технологія ПРРО ще не була настільки популярна, але вже було очевидно, що майбутнє саме за програмними касами. Це сучасне рішення, яке дозволяє не просто виконувати вимоги законодавства з фіскалізації, а й економити, автоматизувати рутину та звітність, поглиблювати емоційний зв’язок із клієнтами, а також бути гнучкими в своїх можливостях – особливо під час повномасштабної війни.
“Ми дуже вдячні компанії Checkbox за крутий експірієнс, який зараз маємо. Ми завжди прагнемо надавати найкраще нашим клієнтам, завжди прагнемо інновацій. І коли можемо щось спростити для кінцевого споживача, для наших співробітників, ще й зекономивши гроші – це кайфово”, – зазначає Дмитро Сергієнко, ІТ-директор (CIO) компанії Люксоптика
Чому обрали саме Checkbox?
Вибір був непростим, оскільки технологія ПРРО тільки почала входити на ринок України, і були побоювання щодо того, як це вплине на функціонування всієї роздрібної мережі:
“Зрозуміло, що технології ПРРО доволі нові та молоді в Україні, і що будуть якісь технічні питання. Тому ми дивилися не лише на технічну готовність компаній до надання сервісу, а й до якості підтримки та фахівців, які це роблять, а також до внутрішньої корпоративної культури компанії”, – відповідає Дмитро Сергієнко.
Однією з ключових переваг, яка схилила шальки терезів на сторону Checkbox, стала потужна технічна сторона і велика кількість інтеграцій, а саме – наявність протоколу інтеграції з касовими апаратами “Марія”:
“Ми завжди рахуємо наші внутрішні ресурси і спрямовуємо їх на ті задачі, які дають найбільший економічний ефект для бізнесу. Переписувати декілька інформаційних систем під інший протокол – це великі трудовитрати, тому якісна, вже готова інтеграція – саме те, що нам було потрібно”.
Важливим фактором для Люксоптики став ще й схожий погляд на корпоративну культуру. Спільні цінності, принципи та підходи до роботи – обов’язкові компоненти для взаєморозуміння, довіри й ефективної комунікації:
“Внутрішня корпоративна культура Checkbox нам дуже імпонує та є дуже близькою. Приємно мати справи з однодумцями – тоді виходить щось дійсно цікаве, по-справжньому класний результат”.
Окремої уваги заслуговує висококваліфікована команда підтримки Checkbox, яка завжди готова допомогти, надати пораду і вирішити будь-яке питання:
“Щодо підтримки – можу сказати, що дуже комфортно співпрацювати. Завжди питання вирішуються оперативно, професійно. Я не пам ‘ятаю особливих проблем, окрім шквалу підключень нових касових апаратів в грудні 2021 – січні 2022 року. Тоді можна лише радіти, що у вас стільки нових клієнтів, що не витримали ваші системи такого навантаження!
Стосовно іншого зазначу, що якщо є якісь проблеми, то це не зупиняє наш бізнес. Завжди є варіанти обхідних рішень”.
Забігаючи наперед, відмітимо, що Люксоптика завдяки співпраці з нами заощадила додаткові кошти, які на початку вторгнення 2022-го року були важливою допомогою у скорочені витрат для виживання компанії:
“По оперативним витратам ми щонайменше половину зекономили так точно. Це допомогло нам, коли на початку повномасштабної війни впали інвестиції. Тоді було важко розуміти, чи буде бізнес взагалі”, – ділиться враженнями Дмитро Сергієнко.
Як бізнеси працювали під час блекаутів?
З блекаутами в масштабах країни ми всі вперше зіткнулися в жовтні 2022-го року. Немає електроенергії – як приймати оплату картками, як видавати фіскальні чеки покупцям? Загалом було 3 шляхи, якими бізнес вирішував це питання:
- Встановлення безперебійних систем живлення.
- Використання на постійній основі смартфонів / планшетів / POS-терміналів зі встановленими застосунками від провайдерів ПРРО. Це автономні пристрої, що апріорі працюють від власних акумуляторів.
- Резервні каси, що окремо зареєстровані.
Перша опція найбільш надійна, але потребує значних ресурсних вливань і додаткового налаштування електромережі, а другою користуються зазвичай мікро та малі бізнеси, які працюють без окремого обладнання, що вимагає постійного живлення.
Для зручного переходу в офлайн режим наша команда створила окреме рішення.
Резервні каси – рішення від Checkbox
Бізнеси мають продовжувати свою роботу, незважаючи ні на що – це фундамент економіки будь-якої сучасної держави. Команда Checkbox розробила власний функціонал на випадок зникнень світла – Резервні каси. Це рішення активно використовує Люксоптика під час блекаутів, разом із деякими іншими компаніями.
“Зникнення електроенергії не зупиняє наш бізнес, і наявність офлайн-варіантів у Checkbox – це дуже велика перевага. Ми не так сильно бентежимось, коли із серверами ДПС немає зв’язку. Навіть якщо API працюють із затримкою, це слабо впливає на бізнес, і магазини продовжують функціонувати. Наші клієнти не залишаються без покупок і виходять задоволеними”, – зазначає Дмитро Сергієнко.
Як працює рішення Checkbox для блекаутів – Резервні каси:
- Електропостачання є. Магазин працює в режимі клієнт-сервер: касир у закладі підключається віддалено до робочого місця в центральному офісі (ЦО) і працює.
- Блекаут! Співробітник магазину сповіщує ЦО про вимкнення світла – на сервері ЦО закривають поточну зміну на ПЗ Checkbox.Каса.
- Зміна закрита. Співробітник отримує сповіщення про закриття зміни, запускає мобільний застосунок Checkbox на окремому пристрої, відкриває на цій касі нову зміну та працює далі.
Попередньо – кожної ночі – система ЦО здійснює синхронізацію цін та позицій, які будуть доступні для продажу через мобільний застосунок Checkbox.
Коли повертається світло, співробітник закриває зміну в мобільному застосунку, запускає роботу фронт-системи на робочому ПК й відкриває нову зміну через Checkbox.Каса. І спокійно працює далі.
Економія понад 2 млн грн та сумарно понад 4,3 тисячі безкоштовних місячних абонплат
У травні 2024-го року Checkbox запустив акцію: замініть старий касовий апарат на ПРРО і отримайте безкоштовну касу Checkbox на весь час до закінчення строку дії цього РРО.
Люксоптика стала однією з компаній, яка не оминула нагоди і скористалася цією пропозицією. В результаті наші клієнти отримали:
- заміну 100+ старих РРО на сучасні програмні;
- 4300+ безкоштовних місячних абонплат за використання ПРРО (сумарно);
- 2 300 000+ грн зекономлених коштів – якщо відштовхуватися від середньої щомісячної абонплати за РРО по Україні (~250 грн за касу) та заміну каси кожні 7 років.
Старі РРО високовартісні у придбанні та виконують лише функцію фіскалізації. Натомість ПРРО від Checkbox дозволяють економити 10 000+ грн на придбанні однієї каси, мають низьку щомісячну абонплату, автоматизують звітність і дають доступ до багатьох інтеграцій та інших корисних функцій – як малим підприємцям, так і великим мережам:
- кастомізація чеків та функціоналу;
- просте ведення обліку в кабінеті Checkbox;
- генерування штрихкодів та друкування етикеток;
- безкоштовний хмарний КЕП від DepositSign прямо в кабінеті Checkbox тощо.
Додаткові переваги Checkbox, які відчули на собі наші друзі з Люксоптики:
- фактично до 0 зменшуються ризики штрафних санкцій від ДПС за недотримання касової дисципліни, бо вона значно спрощується: не потрібно вести КОРО, автоматично формується електронний Z-звіт і т. п.;
- є можливість зробити Z-звіт віддалено, незалежно від наявності інтернету чи світла в магазині;
- реєстрація нової каси в ДПС проводиться протягом декількох годин;
- можливість формування періодичних звітів без залучення персоналу магазину;
- максимально спрощується та автоматизується процес контролю за діями персоналу в частині касової дисципліни;
- бізнес бачить в реальному часі виручки з продажів на сервісі Checkbox.
“Співпраця з Люксоптикою стала для нас особливою. Коли розпочалася повномасштабна війна, ми, аби запевнити ІТ-директора Дмитра у надійності нашого сервісу, пішли на нестандартне рішення: підписали контракт, відповідно до якого увесь вихідний код нашої системи перейшов би у використання Люксоптики – в разі, якщо з нами щось станеться.
Це дозволяло їм продовжити користуватися системою та розвивати її самостійно в разі чого. Даний крок – красномовний приклад нашої відповідальності, серйозного ставлення та віри у власний продукт, а також націленості на довгострокову співпрацю. В практиці Checkbox таке вперше, і я вважаю це дуже цікавим випадком”, – підкреслює Андрій Сухов, співзасновник Checkbox
Місія Люксоптики дуже співзвучна з місією Checkbox — робити якісний продукт, доступний кожному, забезпечуючи максимальну зручність та найкращий рівень сервісу для своїх клієнтів. Робимо все, аби наша співпраця завжди залишалася довгою та плідною, а колегам із Люксоптики бажаємо успішного розширення мережі оптик і ще більше щасливих клієнтів 💜